onsdag 7 oktober 2009

Vintermorgon - ny upplevelse för Dixie!

Åh - jag grämer mig över att jag inte tänkte på kameran direkt då jag släppte ut hundarna imorse, för Dixies min var ganska rolig. För det första - vad är det här? Vitt överallt? Hon gick försiktigt nerför trappan och skulle skutta ut i snön. Men hon hade nog tänkt att den skulle bära henne, för hon såg så förvånad ut över dykningen hon gjorde när huvudet försvann lite under snön! DÅ gick jag efter kameran. Dixie var väldigt avvaktande och höll sig vid bron hela tiden, medan hon tittade på Tiger som forsade fram och tillbaka genom snön och rullade sig.. Eftersom hon inte kom sig för att kissa så behövde hon gå ut lite senare oxå, och då lockade jag på henne tills hon kom ner, slängde ett par lösa snöbollar på henne så hon skulle känna att det ju bara var nåt mjukt. Och helt plötsligt var allt ok - hon forsade oxå fram och tillbaka genom snön, hoppade och verkade njuta! Hon gick även med på att vara i hundgår'n en stund, men det brukar ju aldrig va nåt problem, förstås...

5 kommentarer:

Anette sa...

Så gulligt!
Och det är så mysigt att se djur när de upptäcker snö för första gången. Minns när jag tog med min ena kisse ut i snön en vinterdag. Sååå söt, hon fattade verkligen INGENTING :o)


Kram

Anette sa...

OJ, det kasnke kunde misstolkas. Det var inte Köpenhamn jag menade utan Kristinehamn... ;o)

Men det hade varit häftigt om vi drog till Köptenhamn under en eftermiddage bara sådär... ;o)

Kram

Pippin sa...

Visst är de härliga de små vovvarna! Vår såg också lite skeptisk ut i morse. Men sen var det inga problem.
Tack för din gulliga kommentar på min blogg.
Vilken fin ask förresten med glazepappret.
Kram

Malin sa...

Va fin dom är... Tiger är ju snyggast, fast Dixi är nog gulligare!

Anonym sa...

Så morsomme de er! Men snø allerede??? Jeg bada forrige helg - riktignok bare 10*C i vannet, men... Er ikke klar for vinter ennå og liker egentlig ikke snø jeg ;)