söndag 25 oktober 2009

Lite vintrigt och juligt!

Denna gång har jag en ge-bort-påse och ett vintrigt kort i beredskap. Ge-bort-påsen är gjord med dubbelsidigt papper från Basic Greys "Eskimo kisses"papper "Snow globe", en kantstans och så dies, motivstämpel och organzaband. Riktigt enkel att göra!

Nästa grej jag suttit och pysslat med är ett vintrigt kort.

Stämplarna är från Magnolia, och det jag gjort är att stämpla direkt på mönstrat papper. Så huset är stämplat på "Eskimo kisses - woodland" från Basic Grey och vinterskogen & snön framför huset är stämplad på "Wassail - Snow dust" från Basic Grey. Himlen är gjord med distressdynan Faded jeans, stjärnorna har embossats först av allt. Och så stickles "Frosted lace" på träden och på snön framför huset. Huset är stämplad dels på woodlandpapperet, samt på ett vanligt akvarellpapper, därefter har jag klippt ut fönster, tak, dörr mm och satt fast på woodlandhuset. Jag har färglagt med tombows på akvarellpapperet.

Materialet kommer givetvis från Pyssellyckan!

Kram,

Emilie

5 kommentarer:

AKO sa...

Fina grejer båda två men jag gillar särskilt vinterkortet. Det ser ut som en liten idyll. :)

Pysselmaja sa...

Så snyggt Emilie

Claudia79 sa...

Du jag bara älskar detta kortet!! Så smart att stämpla på mönstrat papper!

Lotta sa...

Påsen är underbar....och kortet är bara bäst!!! Så härlig vinterkänsla och tokfint!!

annkan sa...

Åh, vad fina grejer!
Det med huset var ju helt super!!!