onsdag 2 september 2009

Så trött och ont i huvudet idag...

Japp, idag är jag trött. Igen! Igår höll jag på att somna på jobbet... Hemligheten är nog att jag var till IKEA och förlustade mig i måndags, och det är ganska långt att köra. För själva shoppingen kan det ju inte bero på *hehe* På IKEA köpte jag 2 smala hyllor som ska stå tillsammans, lampa, ljus (så klart...), tavelhyllor och annat smått och gott. Och så hittade jag snygga gardiner på Hemtex oxå! Vet inte vad jag längtar mest efter - montera hyllorna och städa scrapphörnan, eller få upp gardinerna? Mjo, nog vill jag få till i scrapphörnan först och främst, men gardinerna kommer god tvåa!

Hösten är ju här nu och det betyder både förändringar och en återgång till vardagslunken.Pyssellyckan har vi lite grejer på gång, bland annat Scrapparlördag på lördag. Vi är redan 16 stycken, vilket känns jätteroligt:-) Men det finns tid att anmäla sig till imorgon! Jag och Therese har haft lång semester i sommar från Pyssellyckan eftersom vi haft 3 duktiga gästdesigners, men nu ska jag försöka komma igång igen med lite alster. Jag ska klippa mig idag, och jag känner för lite förändring där.. Hösten är ju ganska mysig, men lite mörk. Och jag blir så förtvivlat trött utav det. Nåväl, det brukar ju gå över... det är ju vår snart;-)

Igår kväll såg jag Män som hatar kvinnor. En bra film, men redan i början fick jag det stramt över bröstet då det var med en våldtäktsscen... och det hemska är att det tyvärr inte bara pågår sånt på film, utan är en vardag för så många! Men annars var ju filmen bra, som sagt, den var värd att vänta på:-) Jag tycker att tjejen som är huvudrollsinnehavare gjorde extremt bra ifrån sig!

Nä, nu är det tid att göra nåt annat. Ha en underbar onsdag!

3 kommentarer:

Lena B E sa...

Oh så kul att åka på Ikea och handla!! Åååh hyllor till scrapprylar skulle jag behöva hur många som helst! Hi hi... Men vart skulle jag få plats med dom? Trångbodd-jaaa!! Men mest troligt är att vi har för mycket saker!! ;) Hoppas allt är bra?! Kramar från Lena

Anonym sa...

Man måste ju visa hur jävligt det är för att folk ska förstå. Det är bra med våldtäktscener på film så att människor kan förstå. Lilja 4-ever är kanske den bästa övergreppsfilmen. Den lysckas skildra hemskheterna på ett bra sätt.

Wildärtan sa...

Vet inte om den anonyme går tillbaks och läser detta... jag menar verkligen inte att man ska försköna och inte ta upp hemskheter som händer. Jag menar bara att det är så sjukt att det finns så grymma människor som sätter sig över andra och gör vad de vill bara för att de kan. Empatilöst och psykopatiskt. Och det ska visst belysas! Ser man en sån film utan att uppröras så är man nog inte riktigt människa... Och jag tycker Lilja 4ever var jättebra - lika upprörande och en vardag för så många:-(