söndag 27 september 2009

Helgen

Så här blev vår helg i bilder och ord:
I fredags kväll åkte vi till Nottjärn där vi sov över med Dixie. Det var egentligen inte speciellt kallt den kvällen, det var +11 kl 20.00... och vi hade sovsäckar med oss. Men ändå eldade vi så mycket att det absolut inte gick att sova, utan mitt i natten så blev det skiftgång med att öppna dörren i 5 -minutersstötar för att få ut lite värme ur den lilla stugan. Och så fort vi stängde dörren så blev det bastu där inne. Kaminen funkar ju iaf kanonbra:-)

I lördags åkte vi på marknaden i Lycksele, och ville se hur Dixie klarar av folkmassan. Men ganska snart gick jag tillbaka med henne till bilen, för hon nästan ålade sig fram bland folket. Och folket gick ju inte så snabbt som Dixie ville, direkt:-) När vi kom hem så åkte vi ut på Eriksholmen och åt middag i blåsten - det var ju halvt om halvt storm:-) Men vi åt och for hem innan det blev alltför kallt. Sist på lördagskvällen hyrde vi film via Telia, och det funkade ju utmärkt!

Idag har vi varit på gudstjänst på förmiddagen, och åkte till makens mormor på eftermiddagsfika. Och nu så är det väl middagsgörning, helt enkelt! Ikväll ska jag lyssna på en massa skivor jag lånat av ett par kompisar, samt organisera i scrapphörnan. Jag måste ju bestämma mig för vad som ska synas i bokhyllorna, eller gömmas i skrivbordslådorna:-)

Ha en trevlig söndagskväll, gott folk!






Hmm, bilderna lades upp ganska så konstigt, men det ligger dessvärre utanför min kontroll:-s

2 kommentarer:

Malin sa...

Vilken härlig tripp =) Så söta hundar ni har!
jag har för mig att jag har läst någonstans att du ska till pysselträffen i Ö-vik? Stämmer det? =) Isåfall så kommer vi nog att synas där =D

KRam

AKO sa...

Jag tycker då att det var trevliga bilder som gav en till dimension till hur er helg hade varit och reagerade inte över ordningen. Det verkar som att husse och Dixie trivs fint ihop. :)