tisdag 8 september 2009

Renoveringsdrömmar...

Det jag tänker på större delen av min tid nu är scrapparhörnan och att få i ordning den. Snyggt. Tapeterna är dessvärre fula och de lämnar vi därhän, men resten går ju att piffa till! Igår var jag inne på den lokala färghandeln och hade med mig en låda från skrivbordshurtsen för att få tips på hur man ska åtgärda den. Och det var ju 4 lager av 4 olika saker som gällde... Njäää, skulle inte tro det! För vi snackar ändå om ett hobbyrum, nu! Sen fick jag blicken på tapethörnan hos färghandlarn, och fick ju vilda idéer om hur snyggt det skulle va att tapetsera hurtslådorna! Jag har väl sett några inredningsprogram i mina da'r:-P Och färghandlarn höll snällt med, och det skulle nog inte bli mer jobb än om jag bara målar om alltihop. Men grejen är ju att jag gått och köpt en vaxduk som jag ska häfta fast över bordsskivan för att skona den lite... Vaxduken går ju sen att ta bort, och där under finns då en nymålad fräsch bordsskiva! Men hur matchar man tapeter med en vaxduk som jag till och med lämnat hemma?? Och jag anar att resten av min familj inte kommer att gilla idén på tapetsering av skrivbordet... (mycket riktigt!!).

Tänk om jag skulle "tapetsera" med vaxduken på lådorna i stället? Då får man ett snyggt genomgående tema och vaxduken är faktiskt ganska diskret, men snygg. Måste kolla det när jag kommer hem! Tills vidare ska jag väl inköpa några målarburkar och skrida till verket :-D

2 kommentarer:

Monika sa...

Hm... låter som att vi behöver se bilder på ditt projekt INNAN du börjar med något. Jag är helt inne i att renovera möbler nu efter den här sommaren så om du inte är försiktig lär jag komma med en eller annan comment...

yes sa...

Nu fick du mig att små le!Lycka till med renoveringen - hoppas vi snart får ta del av hur det hela slutade!!
kram ylva