torsdag 19 juni 2008

Stora beslut:-)

Ja, nu har jag bestämt mig, faktiskt. Har väl lutat åt det hur länge som helst, men idag skrev jag in det på Facebook (innan skattemyndigheten:-) : jag kommer att heta Wilderth Hägglund (utan bindstreck) i efternamn. Men som sagt, nån myndighet måste väl säga sitt, men de bör väl inte ha så mycket emot det, tycker jag.

Dessutom har jag idag bestämt mig för hur jag ska ta semester, vilket blir lite splittrat, men rätt så sammanhållet ändå.. Jag börjar med att åka till Lappis å så är det 3 veckor framåt från det. Skönt att äntligen veta! Det är inte det mest ultimata för jobbets del, men ibland ska man kanske tänka på sitt eget väl oxå..?

Har även varit förbi gravarna idag och funderat över den grav som jag ska försöka hålla snygg i sommar. Mina egenhändigt plantera blommor är ju inte så stora och praktfulla ännu, men det kan ju oxå bero på att de behöver nåt nytt i tillvaron - större yta för sina rötter osv. Så nu ska de ändå ut dit, jag har massor av röd salvia "Bon fire", t.ex. och den ser ju snygg ut på bild iaf:-)

Förresten så var ju Jonas och Svante ute å fiskade igår, och Jonas drog upp sin rekordgädda! Han var lite nöjd... Och den vägde 8.9 kg:-)

Inga kommentarer: