tisdag 17 juni 2008

Regnigt å dötrist å... tråkigt..

Ja, vilket regnande - det kan ju nästan knäcka den värsta optimist! Och väderprognoserna stämmer ju inte så bra, utan i Storuman har det regnat mer än meteorologerna siat. Fast jag var ute i Kursgårdens trädgård en halvtimme idag å slet en del ogräs iaf, även de växer ju för fullt av detta väder!

Annars så har jag klippt luggen hos Lotta idag - jag blev så less på det där långa slängiga tunna grejset i pannan! Så nu känns det riktigt skönt:-) Jonas är i Barsele, han har ledig vecka nu. Jag ska försöka scrappa ikväll, å så har vi ju städningen på kyrkan denna vecka med, så vi ska försöka göra bort den ikväll. Det gäller ju att passa in det mellan fotbollsmatcher och annat:-)

Den här veckan borde jag få lite Sarah Kay-stämplar. Jag beställde dem i mitten av maj, och de ska förhoppningsvis skickas ut nu under v. 3 i juni. Jag längtar! En liten tjuvtitt på en av stämplarna kanske..? Jag minns ju faktiskt dessa motiv från när jag var liten, jag tror att storasyrran hade nåt vykort eller liknande med just detta motiv. Jag beställde en hel hög (c:a 19 st, tror jag minsann det var..) med House mouse-stämplar från USA i lördags natt - jag kanske borde ha gått och lagt mig i tid istället? Omdömet kan ju va fördunklat, men... De är ju så mycket billigare over there! Hoppas att frakten inte killar mig denna gång. I så fall säger jag: aldrig mer en USA-beställning! Jag har faktiskt gjort en dundertabbe vad gäller frakt en gång.. Fast man kan ju lära sig hur man gör oxå, förstås:-)

Och idag är det begravning för systerbarnens farfar.. Jag sänder många tankar och böner för dem, samt till Stanely oxå, of course. Vilken chock när det går så fort:-(

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, har du också beställt SarahKay från Stämpelstudion? Me too, hoppas att de kommer snart! Och hej å hå, NITTON housemousestämplar?? Är du galen kvinna, var de gratis eller? *chockad*