söndag 22 juni 2008

Rabarbersaft:-)

Jo, som jag trodde så har dagen stuckit iväg i flygande fläng! Satt ett par timmar vid datorn på förmiddagen och fixade på, å jag å Jonas var å övade inför kvällens lovsång på kyrkan efter lunch.
Å så var jag på KG kl 15 för att hjälpa ett par killar att göra palt - det blev ju hur gott som helst! Jag kom till kvällsgudstjänsten exakt kl 18 (jag som var mötesvärd å allt:-s)... Vi åt grillade hamburgare, gick på tipsrunda, fick en predikan av pastorn å så nattvard med lovsång. Vilken gudstjänst - mycket gott! Efteråt satt jag å gullade med de gulliga bebisarna i församlingen å surrade med föräldrarna.

Har vunnit ett par traderaauktioner *Yeah* och så har vi gjort nästan 12 liter rabarbersaft!!! Av 4 kg rabarber - helt otroligt! Ja, som ni märker så var detta första gången för mig och jag är imponerad av hur mycket saft man kan krama ur de där stannarna. Vi har oxå provat 2 olika sockermängder för att komma fram till vad som just vi kommer att gilla. Jag tror på en medelväg...

Inga kommentarer: