lördag 21 juni 2008

Redan midsommar!

Har varit ledig idag - jätteskönt! Vaknade sent och vill eliksom aldrig vakna till. Men vi har gjort dubbel sats rabarbersaft idag, nu ska det stå å dra 2 dagar innan det är klart å betart! Har tvärgjort ett kort till Svante som fyllt år idag (egentligen igår enligt klockan..) å slagit in present åt honom. Kom till Barsele c:a 16 å satte igång med matlagning. Vilket "midsommarbord" vi ätit - 4 sorters sill (inte jag, men..), halstrad regnbåge, grillad karré, potatissallad å en massa olika goda röror. Vi blev då övermätt allihop, så efter maten for vi ut å plockade liljekonvaljer. Jag hittade ju en del, som synes. När vi kom hem åt vi en supernice citronpaj som Malin gjort - hon har gjort den förut, så detta var ett rent beställningsverk från Lars. Oh, så gott.. Å så for vi även till Svante å har ätit tårta hos honom, så jag har nästan "sockerdarr" nu.

Å imorrn ska jag ut å fiska - det trodde jag inte om mig själv, men å andra sidan så har jag ju inte sett det än, heller. Jag jobbar i helgen, så det blir väl först efter middagen på kvällen. Som om vi inte har blivit nog myggitti (myggäten) ikväll?? Då vi plockade liljekonvaljerna så gick ju djungeltrumman om att det fanns människor i skogen, så ganska snart var vi täckta av de små liven. Nå, jag överlevde ju. Jag fokuserade på blommorna, så det gick ovanligt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo dom gjorde det fast jag lyckades bränna dem lite... ;-) Hur gåre med bloggdesignen då, börjat än?! Kram!