torsdag 26 juni 2008

Sleepless in Storuman

Fönstret slets upp av vindens styrka inatt, både jag och Jonas vaknade med ryck och stängde igen det. Men... sen dess har jag inte kunnat somna om. Jonas kunde det, tur för honom, men jag har legat och haft problemlösning för mig. Eller "tänk om...""ifall det inte lyckas med det sättet, hur går jag vidare då?"... Inte så konstruktivt med sånt på morgonkvisten, men jag kunde inte ta mig ur det.

Har legat och funderat över olika tekniker för att göra ett kort till en vän oxå - det är ju roligare göra när man inte kan sova, men det vore väl bättre att planera sånt på dagtid. Jag kommer nog inte att komma ihåg det sen iaf.

Var hem till mamsen igår kväll, hon fyllde ju år. Jag hade lyckats lura i henne att vi inte ska dit förrns på söndag, så hon blev väldigt överraskad när vi stod där i hallen. B & H var oxå där, så vi hade trevligt hela kvällen. Men jag var fasansfullt trött, så vi åkte hem strax efter nio. Vi skulle ju hämta ett elpiano i Barsele oxå inför lördagssjungningen på torget. Gick och lade mig i tid, men hade lite problem med insomningen. Liksom nu *suck*

Fick en fråga till förra inlägget som tål att tänkas på , och även besvaras. Frågan var om jag skulle kunna avvara scrappandet. Jo, visst skulle jag kunna det. Men det finns ingen anledning, det vore ett fattigare inre liv för mig. Och i så fall, om jag nu skulle avvara det, så skulle jag behöva hitta på nåt annat för att få utlopp för kreativiteten och mitt estetsinne. Jag tror jag har hittat en grej som tillfredsställer mina lustar på kreativitetsområdet - scrapbookingen är så praktisk. För man behöver inte vara superbegåvad på att t.ex. teckna eller måla för att åstadkomma ett snyggt resultat. Och det är ju tur för mig! Sen finns det ju även de som blir glad över ett litet kort, andra bryr sig väl mindre, men jag ska väl oxå få ha roligt:-) Så - jag kommer att fortsätta ett tag till.

Inga kommentarer: