söndag 20 februari 2011

Livstecken på en söndag

Idag har jag vaknat på helt fel sida. Vaknade av att Tiger kom upp och väckte mig 06,15, vilket han aldrig gör annars. Tiger är vår "gammhund". Men jag har hört att han gjort så förut när han verkligen har kris, så jag steg bara upp och släppte ut dogsen. Då kunde man ju troa tt de skulle vara nöjda en stund, men Dixie kom upp en stund senare och började gny och ha sig hon med. Men hon fick order att hålla tyst, jag var inte alls klar med sömnen! Kl 9 släpade jag mig upp, det blev nog helt fel i det sk. sömntåget, för jag var dödare än dödast. Men jag har varit mentor för den ungdom som ledde gudstjänsten idag, så jag kunde ju itne bara ringa och sjukanmäla mig. Jag började dagen starkt med ett glas O'boy och så stort glas kaffe på det. Satte faktiskt igång kroppen och hjärnan något. När jag kom till kyrkan så var jag iaf riktigt vaken, inte det minsta trött, men det var väl för att jag fokuserade på nåt annat än mig själv:-)

Gudstjänsten gick riktigt bra för mötesledaren, och vi pratade lite efteråt. Hon var oxå nöjd, härligt nog:-) Sen så satte jag mig inte vid fikabordet med nån som jag brukar sätta mig med, utan siktade in mig på ett par som jag velat prata med ett tag. Och de var ju trevliga, så klart:-)

När jag kom hem så var det fortfarande strålande sol och småkallt ute, så jag svidade om och tog en halvtimmes promenad. Skönt! Och så fixade jag lite blåbär blandat i turkisk yoghurt när jag kom hem som mellanmål, Ohhh så gott! (Jag får inte betalt för reklam...).

Allvarligt - hur många matprogram går det inte på söndagar? Nu är jag inne på 4:e programmet, och jag har sån lust att göra typ allt som är gjort hittills i programmen! Tyvärr så funkar det inte så bra med makens GI-kost:-( Däremot så ska väl kvällens tacogratäng funka hur bra som helst - maken äter gratäng med alla grönsaker till och jag får även äta gratängen med bröd. Yeay! Och nu ska jag sätta fart med det, för han kommer hem strax:-D

Inga kommentarer: