onsdag 16 februari 2011

It's the (final) countdown

Nu har jag 3 arbetsdagar kvar innan det är dags att sova ut på lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag... ja ni fattar va?? Jag ser även fram emot att fnula på med lite av varje hemma - i egen takt. Allt annat är ju otänkbart. Det går sååå sakta att få nåt gjort nu, och jag kan bara hålla på i korta stunder eftersom ryggen och höfterna värker. Jag ska försöka få mig ut varje dag på promenad oxå, om det nu inte ska va så vansinnigt kallt, förstås. För då vet jag ju hur det går.

Vad tror ni jag ska göra då? Ja, här är några av punkterna på listan..
  • Laga storkok och frysa in
  • Påslakan till bebben
  • Plantera om blommor
  • Gardiner i bebbens rum
  • Göra i ordning barnrummet (sätta upp hyllor, städa till mm. och här får maken allt hjälpa till:-)
  • Baka lite
  • Matsalsstolarna kläs om
  • Måla möbler (i första hand spjälsängen)
  • Packa BB-väskan
Men denna lista sträcker sig nog lite efter bebbens ankomst, jag ska inte försöka dräpa mig innan:-) Det mesta av BB-väskan är faktiskt packat och klart för oss alla tre. Men det ska ju till några matlådor till maken och lite annat smått och gott, riktigt allt är svårt att packa ner innan.

Jag har hunnit sy ett påslakan som inte blev alltför tokigt, förutom att man ju inte ska granska sömmarna så mycket. Jag syr alldeles för sällan, och att blanda sidenband med bomullstyg blev kanske överkurs för min del. Att få det snyggt, alltså. Men på avstånd så ser det fint ut! Jag får fortsätta med såna roliga projekt i helgen och nästa vecka, för nu under arbetsveckan så kan jag förutspå att jag kommer att va supertrött varje kväll hemma. Jag har ju överlämning på jobbet till min efterträdare, och det är en hel del som ska berättas och visas. Dessutom har jag och maken bestämt oss för att samåka ons-fre med tanke på att det ju skulle va så kallt ute.. så det är en timme mer/dag än jag är van på jobbet. Det gör en hel del, kan jag säga! Men nu ska jag passa på att vila en halvtimme innan det brakar loss fullständigt omkring mig:-)

Ha en underbar dag, vänner!

Bjuder på LÅTEN när jag ändå har den i titeln:-)

Inga kommentarer: