söndag 31 januari 2010

Söndag

Idag har det varit min tur att vara mötesledare på Gudstjänsten på Filla i Storuman. Vi har ju haft en del strul med Passaten, så halv elva då jag kom på att jag glömt skriva ut Inledningen, så sprang jag mitt i allt ut och skulle starta Passaten. Död. Jättedöd. Rusa in och ringa svärfars, och jag skulle få åka med dem. Eftersom jag känner dem litegrann så ringde jag hon skulle sjunga på kyrkan och bad henne sätta igång mötet "Hej och välkommen! Vi ska börja med att sjunga...". Suck:-) Men det gick ju jättebra! Vi kom väl till kyrkan under sista versen, och sen gick jag upp och fortsatte enligt planeringen.

Nu ska jag ta in hundarna som fått lite luft på sig en stund, och sen ska jag göra precis vad jag vill i eftermiddag. Jag är ju gräsänka denna eftermiddag eftersom det pågår finaler på Duvan Cup. Å så får vi nog nattgäst oxå - blir trevligt att träffa Tephe!

Ha en fortsatt fantastisk söndag!! Och Gud välsigne er alla:-)

1 kommentar:

Anita/AniLi sa...

Tack för det och detsamma till dig!
Har själv varit i kyrkan idag, men kom fram just när det började. Med 3 ungdomar som skulle med är det svårt att hålla tiden, det är mycket speglande och pyssel med kläderna innan vi kommer ut till bilen!! Men vad gör det, de vill ju följa med.
Pysslat har också gjort idag, en "hjärte-ask" till Alla hjärtans dag.

Kraaam