torsdag 21 januari 2010

Första lektionen avklarad:-)

Vet inte om så många tänkt på det, men jag har lagt ut ett par ukulelevideor här. Anledningen är att jag fått i uppdrag från min arbetsgivare att ha ukulelelektioner med eleverna på Kursgården. Och grejen är ju att jag har jättesvårt för att spela gitarr, så jag har varit riktigt, riktigt motsträvig till idén. Men, det har visat sig att det är lättare med ukkun, så jag kan spela 2 ackord i rad nu utan att tråckla ihop fingrarna allt för mycket:-D

Idag har jag haft första ukku-lektionen och det har gått mest bra! Det som är svårt är att hålla upp motivationen när det visar sig att de som vill vara världsbäst ändå inte är det, utan har svårt med grundackorden... Nå, de kanske övar till nästa gång, jag hoppas då det! Och jag ska gå vidare till att lära mig ett ackord till:-) Fast jag kan det redan *fniss*

Slutligen ännu en ukkuvideo - han är grymlings duktig, denna man!


Ha en fortsatt underbar dag!!

5 kommentarer:

Pysselmaja sa...

Wow Emilie, jag tror på dig, du kommer att bli lika duktig som han på videon=D
kram

annkan sa...

Men du, vilken skön snubbe!
Underbar version av "While my guitar gently weeps"!
Tack för en härlig lyssning. :-)

Kram på dig.

Malin sa...

Du vet Emilie jag tror de är rent hälsosamt:) Du vet musicera (ja hur man nu stavar de) i grupp är ikke dumt... Hoppas ni har roliga låtar och att de lossnar för alla. Som sagt- jag kommer;)

Wildärtan sa...

Visst är det hälsosamt att musicera i grupp! Vi hade väldigt roligt:-D

Ja Malin, du har ju hotat med det flera gånger nu *suck*

Lilo sa...

Hur nyåret firades frågade du. Jo... Jag scrappade inte, men mannen sov i soffan och fick väckas vid tolv. ;) Såg på film med dottern istället.

Jag var faktiskt in i din blogg idag och tittade på fina saker. Tog en liten "smygpaus" på jobbet så jag kunde inte kommentera! Men gör det nu istället! =)