lördag 30 januari 2010

Blir smått galen...

Har hittat en sån fantastisk blomma, vilket iofs övriga blomstersverige oxå gjort ifall de köpt Allt om trädgård - African Daisy, Cape Daisy, Spoon Daisy 'Nasinga Pink'. Bara att få fram namnet just på den Stjärnöga (svenska namnet) som just jag vill ha tog en evighet på internet! Och jag hittar inte var jag kan köpa frön till den:-(  Men jag ska väl inte ge upp än, dagen är ju lång!
Om nån skulle råka veta så blir jag ytterst glad över en kommentar! Den här blomman skulle ju passa riktigt bra i vårt nya hus, eller hur?

Photo: Happenstance garden

EDIT!
Tack för alla råd:-) Osteospermum ska man söka på (har gjort det), men man kommer ändå inte fram till var man köpa frön till denna sort. Jag vet att jag kan köpa denna vackra blomma i kruka i Kalifornien, men det känns ju inte som nåt alternativ. Hittar den inte i Sverige/Norden/Europa. Utanför det området känns som ett långskott..

3 kommentarer:

Lisbet sa...

Shit, det gick visst inte för dig att visa blomman - synd.

Har nu tittat på ALLA dina underbara alster. Blev helt varandes härinne ett tag. Fortsätt skapa så jag får återvända..

Lena B E sa...

Underbart vacker blomma, men tyvärr vet inte jag det heller vart man köper frön till den.
Pröva ring kundtjänst på tidningen, dom kanske kan hjälpa dig?!
Nu i januari, februari så brukar ju frökatalogerna komma ut, där kan den ju finnas med. En blomsteraffär eller en handelsträdgård kan kanske hjälpa dig att ta hem frön eller en planta. Det var några tips bara från en som har haft trädgård länge hi hi. ;) (Men du skulle se hur den ser ut ha ha ha ;))
Kramar från Lena

Veronica Bjuhr sa...

Du ska leta på "osteospermum" säger syrran som är blomsterexpert.