torsdag 14 januari 2010

Glädjor i färg!

I januari har DT på Pyssellyckan kommit överens om att utmana varann med att använda spillbitar på de alster vi gör, och även jag har naturligtvis använt det, och det är riktigt kul att utmana sig själv då och då. Inte det enklaste, men roligt! Jag hade papper kvar från Gypsyserien från Bo Bunny och jag har stämplat "Joy" på ett av de papperna. Och när jag ändå tar tillvara saker så har jag använt en baksida till Primablommor, man kan se det t.ex. under den stora orangea blomman. Det är ju så snyggt utskuret i den kartongen!!

Lite av kartongen från Primablomman som skymtar fram under den stora orangea Primablomman.
Duttning med stickles på blommor och i det stämplade, "Joy".
Nedan har jag duttat sticklesprickar på rubriken. Till vänster om G:et i Glädjor har jag lagt Glossy accents som en liten detalj. Runt bokstäverna i rubriken har jag fyllt i med brun penna för att få bokstäverna att framträda lite mer.

Layouten var riktigt rolig att göra, jag gillar verkligen de mustiga dunkla färgerna i Gypsyserien!
Om du vill se materiallistan så rekommenderar jag att du går in på Pyssellyckans blogg!

2 kommentarer:

Katrin sa...

God fortsättning!

Snygg LO! Kul att tänka till å använda spillbitar. Är ju alltid lättare att ta nytt papper till LO´s tycker jag.

Ha det bra!

CillaT sa...

Vilken glad och fin layout!