torsdag 7 januari 2010

Kallt, kallt, kallt....

-34 ute idag, både hemma och på jobbet. Och inne känns det ju oxå svalt. När jag vaknade så hade vi 11,7 grader inomhus. Faktiskt småroligt att se maken i nåt mer än t-shirt - till och med han tycker att det är för kallt! Men vi uppmuntrar oss själva med att vi snart flyttar vidare till VÅRT HUS, det är bara drygt 3 månader dit... beroende på hur man räknar:-) Men handpenningen är betald och kontraktet påskrivet, så vi har börjat säga "vårt hus".

Jag funderar mycket kring trädgården - eftersom vi flyttar dit precis som vårsommarn börjar så känns det ju ytterst naturligt:-) Inomhus får vi väl renovera mer på hösten och vintern, och det är ju inte speciellt mycket som är akut att åtgärda.

Näe, moooot jobbet! Känns smått kriminellt att starta bilen, men...

2 kommentarer:

annkan sa...

Tack snälla för fina ord. :-)

Hehe, jaa det ÄR smått kriminellt att starta bilar en dag som denna. ;-)
För att inte tala om cykeln, som jag måste "starta", då bilen(och maken) befinner sig på annan ort. Den (cykeln alltså) går trögt, vill jag lova. ;-)

Kram på dig.

Mija ♥ sa...

Brrrrr - jag saknar det inte, det där med -34. jag minns hur ögon och näsa bara förs ihop liksom. Huvva!!