fredag 3 juli 2009

It's the most wonderful time...

...of the year - semester!! Sen i tisdags har vi varit pa ytterligare ett par sjyssta roliga grejer. I onsdags tog vi en tur med Uncle Brian's, en busstur som jag visste skulle innebara nat dopp och ruschkana utfor en klipphall av nat slag. Och hela turen var vimsigt underbart superkul eftersom guiden, Cousin Rohan, var helt galet kul att lyssna till, och han pratade nastan oavbrutet. Uncle Brian kunde inte leda turen eftersom han helt olyckligtvis fallit pa sitt koksgolv for ett ar sedan, varpa hans fru slangde sig in under honom, och sa rakade han gora henne med barn i den smallen... Hahaha - vi garvade som sagt ganska mycket den dagen!

Igar var vi pa forsranning. Jag trodde vi tagit en superenkel tur, alltsa svarighetsgrad menat. Det visade sig att vi var pa grad 3 av 4, dar 4 ar den svaraste turen. Vi hade askul da oxa, men jag gjorde mig illa i ryggen da vi skulle fa simma utfor ett litet fall. Och sa trodde jag att jag skulle drunkna oxa eftersom jag hade svart att fa at mig luft mellan kallsuparna av ackligt brunt vatten. Men annars var det underbart kul!!!

Idag har vi behovt byta logi, sa vi har solat pa formiddagen vid Lagunen. Vi ligger ju lite efter med solbrannan eftersom vi aktiverat oss sa mycket hela tiden! Men det kanske finns lite sol i Barsele nar vi kommer hem? Hoppas det...

Ja, vi har den mest "wonderful time of the year" har, jag har aldrig haft en san fantastisk semester dar jag haft rad att ha kul genom massor avaktiviteter. Men det ska ju bli skont att komma hem pa nat vis oxa... Var nya familjemedlem Dixi ska hamtas den 19 juli, och det blir ju spannande! Dixi ar alltsa en underbart sot liten norrbottensspetsvalp som bara vantar pa att bli stor nog for att fa flytta hem till oss.

Ha det gott govanner!! Jag ar hemma om en vecka...

3 kommentarer:

NB sa...

Allt låter ju helt underbart! Vad mycket roligt du har gjort!

annkan sa...

Låter som en toppensemester!
Men vad modig du är som vågar fara fram i forsar sådär.... :-o

Välkommen hem till gamla Svedala. :-)

Anonym sa...

Tak for en interessant blog