torsdag 9 juli 2009

Hemma i Svedala igen!

Sååå skönt att va hemma. Resan hem var ingen lek... det var ju inte så mycket längre än resan till Cairns, tvärtom... vi åkte ju mindre krokigt och omvägigt på väg hem än på väg dit. Men nu visste vi hur eländigt lång tid det är att sitta på ett plan i typ 25 timmar. Jag har sett flera filmer, både nya och gamla, och flera tv-program av favvoserier jag har eller haft. Nu sitter vi hos svägerskan i Berga, regnet öser ner och Cairns känns otroligt långt borta. På flera sätt... Nu längtar jag verkligen hem till Barsele, till rena kläder, min säng, SCRAPPHÖRNAN, Tiger, få köra bil för att ta sig nånstans, göra rabarbersaft och paj mm. mm.

Oops, idag var vi på Täby centrum - det är nog 10 år sen sist. Några saker ligger ju faktiskt kvar där de var för 10 år sen oxå.... Och vi har shoppat. Igen:-D Jag var till och med in på Panduro och fyndade ett fint stämpelalfabet på halva priset! Man måste ju va stålmannen för att kunna stå emot sånt, eller hur? Imorrn åker vi hem, via Umeå, och det är vi som sagt inte så ledsna över.
Nä, nu ska vi äta och sen fara och fika hos kusinen M. See ya mates!

4 kommentarer:

annkan sa...

Välkommen hem!!

Gissar att det kliar i pysselfingrarna på dig nu, fniss.
Men tänk så mycket fina minnen du ska ha att scrappa om nu. :-)

Kram.

eviledna sa...

YEAHHhhhhhhhhhh, welcome home :o)

Lotta sa...

Borta bra men hemma bäst....eller hur? :)

AKO sa...

Välkomna hem! Det verkar ju som att ni har haft en jättebra resa! Hoppas att du inte känner dig för rastlös när du har "landat" hemma! :)