lördag 28 februari 2009

Ett grönt maskat DTP:at kort:-)

Så, då lägger jag ut hela kortet här med. Kortet gjordes förra helgen till cyber cropen på Scrappiz.

Vad jag har gjort är alltså att stansa ut från en Qk border, lägga den på kortet och så chalka runt det. Sen chalkade jag resten av kortet med eftersom jag gillar grönfärgen så mycket (olive). Jag har sätmplat med Primas "Build a swirl", stansat med spellbinders dies och färglagt stämpelmotivet med tombows. Texten är endast chalkad upptill och nedtill för att den inte skulle "försvinna in i kortet".

Recipe:
Qk border: "Contemporary"
Fluid chalk: "olive"
Dies: "Spellbinders"
Clear stamps: "Build a swirl" by Prima
Rubber stamp: "The nasturtium fairy" by Inca stamps
Coluring with tombow pens

4 kommentarer:

Lena B E sa...

Jättefint kort med den söta féen som motiv!! Kramar Lena

Kamilla sa...

ÅÅÅ jag gillar verkligen detta kort det är såå snyggt gjort!

eviledna sa...

Hello Emilie,
Lovely card, REALLY like the way you've coloured the fairy, it jumps right out of the page. I like the way you give sneek peeks :o) Can't wait to see your next card.
Congratulations on being elected to the church council.
Take care & keep smiling
Ann x

Anonym sa...

Så läcker! Och grönt som jag älskar=D