måndag 23 februari 2009

Cyber crop på Scrappiz

Jag åstadkom endast 2 bidrag till helgens cyber crop, jag var faktiskt så döslut på igår så att jag inte orkade skapa nåt mer. Jag gjorde bara färdigt ett kort som jag påbörjade i fredags kväll, och så städade jag på scrapparbordet - så nu har jag full koll på vad som finns där! Tjohoo! Men inte på allt som är runt omkring... :-s

Till denna utmaning skulle man ha färgerna ljusgrön, rosa och gult - vårfräscha färger! Men man behövde inte göra ett vårkort.. Men stämpeln antyder lite vårkänsla, tycker jag. Fågelungar är ju lite söta.
Enkelt kort där jag först stansat ut ett hål i nedre högra hörnet, därefter stämplat motivet där. Bkommorna är sammansättningar av färdiga blommor och utstansade och de är bearbetade med chalk och glimrande pennor. Runt "hålet" har jag målat med en grön penna för att rama in stämpelmotivet.

5 kommentarer:

Vixen sa...

Så sött det blev att stansa och sätta motivet så det blev fin ram!
Inte tänkt köpa några dies men kom på att jag för några år sedan köpte nån liten die men då fanns inte tillbehör för att använda dem i grodan så det vore ju bra om man fick användning för dem :)

Anonym sa...

Fint kort!
Jag fick oxå bara gjort två alster till cropen.
Kramisar

Anonym sa...

Åhhhh vilket gulligt kort!
Tack för alla dina fina ord i min blogg. Du må tro att jag blir glad! :)

Kamilla sa...

Vilket tjusigt kort du gjort :D ja, detta städande *S* tror det smittar...synd bara att det inte fixar sig själv utan min inblandning :S

Lena B E sa...

Ooooo så sött kort!! Den söta stämpeln och färgerna passar ju riktigt bra till påskkort också. Kramar Lena