måndag 1 december 2008

Vilken helg! / Such a weekend!

I lördags sov Jonas - litegrann (han har jobbat natt i helgen...). Jag väckte honom nämligen vid 11 för att vi skulle åka och titta på ett hus vi var intresserade av. Och det låg så vackert till, det visste vi ju. Och så var det mycket, mycket fräschare än jag hade vågat hoppas på! Men Jonas vill inte bo där, det ligger för långt från civilisationen. Jag var så nedstämd på lördagskvällen att jag inte kunde scrappa, och det var inget vettigt att se på tv heller! Det var ju en CC både på Stämpelstudion och Allt om Scrap, och jag gjorde några bidrag till Stämpelstudion, men jag skickade inte in dem... Jag lägger ut dem imorrn.
Igår så demade jag för första gången på Pyssellyckan - och hjälp så kul det var! Anna - rub my tummy and I follow you anywhere - jag skulle kunna göra sånt här ofta *ler i arla morgonstund* Det kom en hel del folk, och både pappor och mammor satt och gjorde julkort med sina barn. Och så kom ju vuxna utan barn oxå! Jag förespråkade Fiskars skärmaskin, så Anna fick då sälja ett par stycken *skrattar* Och så visade det sig att en hel del av de som var inne igår läser min blogg ibland - hej på er! Skriv gärna en kommentar ibland!

Efter demandet på Pyssellyckan så gick jag över på Fillan (20 m att gå) eftersom Storuman skulle sjunga på Öppet hus. Jag satte mig och väntade på att Jonas skulle komma med nåt ätbart, och jag hade nog kunnat somna i kyrkbänken! Sen jag väl kom hem och fik äta lite så piggnade jag dessvärre till och kunde inte somna när jag lade mig. Typiskt! Och så vaknade jag vid 4-tiden av dessa traktorer som kör och skrapar i asfalten när de ska snöröja – åh vad jag längtar till Barsele!

At saturday Jonas slept for a while (he worked night shift)! I woke him up at 11 since we were going to check a house out. It’s such a magnificant position, we knew that. And it was in much better shape than I could imagine. But Jonas don’t want to live there, it’s too far from the civililisation:-s I felt so blue at Saturday evening that I couldn’t scrapbook, and there were nothing to watch at tv either! There was a cyber crop going n at both Stämpelstudion and Allt om scrap, i created some stuff for Stämpelstudion, but I didn’t send them in. I will publish them tomorrow.

Yesterday I was demonstrating scrapbooking and cardmaking at Pyssellyckan – and I just loved it! Anna – rub my tummy and I follow you anywhere – I could do this often!*smiling* There was quite many people coming, mothers and fathers were doing christmas cards with their children. And some grown ups came too, of course! I recommended Fiskars cutting machine so much that Anna sold a couple of them *smile* And some of the visitors use to read my blog - Hi to you! Please write a comment sometimes!

After the demonstration at Pyssellyckan I walked over to Filadelfia (20 meters to walk) since Storuman gospel should sing at the ”open house”. I sat down to wait for Jonas to come with something eatable and I could have fall a sleep in the church bench! When I got home I ate and I got more alert. So alert that I couldn’t fall a sleep:-s Typical!! And I woke up att 04,00 when the tractors had some snow clear up to do – Gosh I long for Barsele where it is silent!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag önskar att jag kunde varit där! Det låter så kul! Jag hoppas att det togs många foton så att jag får se hur det såg ut!
Kramar

Hildur sa...

Hallå!! Det låter som du hade kul med allt pyssel!!
SJälv blev det en del pysslande igår! Hoppas du hittar ett hus som passar både dig och Jonas!
Kramar Birgitta

Anonym sa...

Hej! Stämpeln kommer att passa fintfint på kortet. Har färglagt den nu och ska snart pensla på lite vatten;)

Vad kallas det när en orkester tar semester?...kompledigt =D

Kram Emma

Anonym sa...

Hej! Tack för kommentaren!
Jo det blir mässa i Luleå den 4-5 april 2009. Snart kommer mer info på pysslarna.blogg.se eller i trådar på scrappiz och pyssel.net

Anonym sa...

Ja du Emilie! Hörde att du snärjt några av mina kollegor- bra gjort! Mer crapbooking i Storuman! Hade samma problem som du, sova ska man nog göra i Barsele, själv har jag ju min "lång-sovar-säng" där!!!

Els G. sa...

Hi Emilie,
looks like you've been real busy. I hope you'll find a house you both like, but it's not always that easy, isn't it.
Hugs from Belgium.
Els
x

Anonym sa...

Vad tråkigt att inte Jonas föll för huset! :(