söndag 7 december 2008

Konsert med Cyndee och Umeå och...

I lördags ägnade vi hela eftermiddagen till att vara i Stensele kyrka och öva med självaste Cyndee Peters. Vilken vitamininjektion för en trött körledare! Jag hade även förmånen att få tvärrycka in och dra igenom en av a capella sångerna - vilket tryck Storuman Gospel har! De lydde min minsta vink! Magnifikt:-) Tillbax till Cyndee Peters - hon krämade musten ur oss alla, hon krävde att vi gav allt. På öveningen. Så på konserten kändes det lite tamare, för jag hade ju faktiskt lite sårig hals... Och så de där körmickarna där man står 1.5 m ifrån, det känns som att det inte spelar någon roll om jag sjunger eller inte:-s Nåväl, konserten gick ju ändå superbra!

Efter konserten drog vi snabbt hem, packade och begav oss till Umeå och kom ju fram sent. Idag har vi tagit Ersbodaområdet - känns skönt för Jonas hade en enorm lista som i princip nu är avklarad! Så imorrn blir det city:-) Och alla julklappar... Vi har oxå ätit tårta och kakor i olika former eftersom M fyllde år igår och har haft besök idag. Gott! Och så hann jag träffa käraste syster yster en sväng ikväll oxå.

Natti natti!

3 kommentarer:

Vixen sa...

Låter jättemysigt! Ha en trevlig tid i Umeå med shopping och syster!

Hildur sa...

Hej hej!!
Du har en award att hämta på min sida!!!
KRAM biggan

Anna sa...

Vad skoj med Cyndee Peters! Och vad härligt med huset, låter mysigt. :) Hoppas allt gått bra i Umeå och att julklappslistan är avbockad!