torsdag 4 december 2008

Julfakta

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde

Japps. Jag älskar att ge bort julklappar.

2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste här hemma
JA!!! Så länge ingen är överkänslig mot den, så...

3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv
Hmmm... tyvärr vet jag långt innan och precis efter jul vad jag önskar mig, men de 3 sista veckorna innan jul vet jag inte vad jag ska svara folk då de frågar eftersom jag inte gjort nån lista:-s

4. Julmaten är väldigt viktigt
Hyfsat, men jag blir snabbt less. Jag behöver inget överdådigt julbord, direkt.

5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med
Janssons frestelse måste finnas med. Skinkan av tradition och gammal hävd, men jag äter kanske 3 skivor under hela julen...

6. Ingen riktig jul utan snö på julafton
Nope. Men jag har haft tur, jag har nog aldrig varit med om en ovit jul!

7. Julen är oftast fridfull hos mig/oss
Nope. De sista åren har jag turnerat runt mellan jobbet, Jonas familj och min familj. När jag var liten så var det inte heller så fridfullt eftersom det var ett fasligt bestyr i köket. Vi får jobba på det där, helt enkelt!

8. Släktbesök ingår alltid i julen
Ja, den närmaste som inkluderar föräldrar och syskon.

9. Jag rimmar ännu på flera julklappar
Nej!

10. Jultomte är viktig
Ja fom det finns barn med i sällskapet.

11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr
Japp.

12. Julkort ska skickas på Posten
Japps. Är nästan klar med mina julkort:)

13. Jag ser de flesta av de traditionella julprogrammen på julafton
Nja, inte lika mycket de sista 3 åren.

14. Julen är mer jobbig än rolig
Nej.

15. Fåglarna får alltid något att äta på “i julklapp”
Nej.

16. Dopp i grytan är viktigt
Ja, på julaftonsmorgon.

17. Julkalendern i TV försöker jag följa
Nope.

18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer
Njae, skoter i så fall.

19. Vi åker bort till värmen och “firar jul” utomlands
Nej!

20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar
Ja, jag har ju varit på jobbet de sista 3 åren, och det är ju många här som jag inte firat jul med förut:-)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Listan har jag “snott” från Therese. Ta den gärna med er till er blogg och glöm inte att skriva en kommentar här om du gör det. Jag vill gärna läsa om era jular:)

1 kommentar:

Magdalena sa...

Julsvar finnes nu på min sida =)
Kram kram!