fredag 12 december 2008

En lantlig tillvaro

Igår ringde jaghalva Barsele, kändes det som. Och Gunnarn. Fast det gjorde jag ju inte! Jag bara kollade med några jag känner om de skulle hem i normaltid, men det var det ingen som skulle. Så jag tog bussen, och det gick ju bra det med. Det är mycket som är nygammalt med att bo i by och i hus. Jag har ju växt upp i en by i ett hus.... Så det första som ska göras på morgonen och när man kommer hem på kvällen är att göra upp eld. Vi (de som äger fastigheten närmare bestämt) har en panna med hål i ;-) så det eldas rätt mycket för skatorna, tyvärr. Och så åker jag helt plötsligt buss! Från jobbet! Ja, det var längesen, det har jag inte gjort sen min Stockholmstid. Och så snöskottning. Fast det ägnade jag nog liten och ingen tid åt när jag växte upp - det skötte pappa om jämt. Han hade ju svetsat ihop en plog till skotern, och sen skaffade han traktor.. Och så har vi ju Tiger hos oss nu, mer eller mindre, och det har jag ju inte heller varit med om sen jag var yngre. Så han ska ha mat.. rastas.. I varje fall så gillar jag att bo på Nyholm. Jag ska bara försöka lägga till den nya vanan att gå i säng tidigt! Men imorrn är det sovmorgon ända till 9.00 - tjohoo!

Igår började ju CCn på Kort i fokus så jag gav mig i kast med en av utmaningarna. Den är inte klar, jag var för trött för det så jag tog mig ett bad. Härligt! Och så kom Jonas hem med lite post igår och då hade jag fått en PIF av Camillha - vilken trevlig överraskning! Stämpeln från Belimi (de har tyvärr slutat) jag fick är en som jag använde på mitt första kortmakerikort som Jonas fick våren 2006 - vad kul! Och så fick jag lite annat oxå:-) Det var en bra dag igår och jag var trött när jag gick isäng. Jag är visst trött nu oxå:-s

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevlig 3:e advent,glad lucia och skön myshelg. Lycka till med vedeldningen (för skatorna), snöskottningen (med skoter), med Tiger, disken och tvätten och allt som hör till ett hus! =P

kramar