lördag 13 december 2008

Insnöad Lucia och strömavbrott

Jag blev så ambivalent då klockan ringde kl 9.00 och jag visste att det var strömavbrott. Vad gör man då? Det fanns knappt nåt vatten, och jag hade givetvis tänkt börja dagen med diskning. Jag kunde inte duscha... göra upp eld... Nu har vi fått tillbax strömmen, så nu är det ju fritt fram för diskning *eh...* Jag hade ju faktiskt kunnat starta dagen med en rejäl snöskottarträning, för plogbilen har åkt förbi på morgonen, och han har fått backa lite och ta sats för att ta sig fram. Så det är rejält med snö att ta undan! Jag fick klättra över plogvallen för att ta mig till hundgården:-D

Vi hade 8 orrar utanför fönstret nyss - tjusig syn! Och lite retsamt... det är ju bebyggt område, det här:-) Nu ska jag hjälpa min man med snöskottningen, det finns en hel del att ta! Tur att det inte är arbetsdag för då hade vi garanterat blivit sena till jobbet!

Ha en underbar helg!

Inga kommentarer: