onsdag 17 december 2008

Cyber crop på KIF/Cyber crop at CIF

Det är ju cyber crop hela veckan på Kort i fokus-forumet/galleriet, och några bidrag har jag hunnit med.
Ett kort där vi skulle inspireras av texten: "Förbanna inte mörkret - tänd ett ljus!" Och jag har tänkt och lagt till "och sjung en stump" :-)

A card where we should be inspired by the lyrics: "Don't get mad over the darkness - just light a candle." And I even put some more into it: "and sing a song".

Här skulle vi göra ett monokromatiskt (enfärgat) kort i vår favoritfärg, så jag tog en av mina favvofärger. Finns ju så många... Här har jag använt min embosspistol och embossat swirlarna runt kanterna i avocadogrönt. Och så är det olika gröna toner på blommorna, hjärtat, fransen och pärlflossen. Jag har provat att ha lite twinklings på blommorna och så stämplade jag texten med det oxå eftersom jag inte har någon grön stämpeldyna.

This challenge is about to create a monochromatic card in my favourite colour, so I took green. But there are so many beautiful colours! I have used my heater tool and embossed the swirls at the edges in avocado green. There are different tints of green at the flowers, heart, the ribbon and pearl floss. I tried some twinklings at the flowers and I stamped the lyrics with twinklings because I haven't got an ink pad in green.

Jag visar fler kort en annan dag! Tjing och på återseende!
I show the other cards another day! (Theres no translation that makes sense for that:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

SÅ superfint kort!!

Du är verkligen en stjärna på detta. :-)

/A.

Anonym sa...

Ja, det är du verkligen - en stjärna!

Lena B E sa...

Å så snygga kort du gjort!! God Jul. :)