onsdag 2 juni 2010

Min trädgård!


I söndags så grävde ju jag och mamma upp väldigt många blomster från hennes trädgård, och dessa har stått i baljor hemma i ett par dagar. Igår så kom mamma och pappa och hjälpte oss. Jonas fick hjälp med byggnationer i lagårn, och jag och mamma grävde upp plantor som vi inte vet vad det är och grävde ner dem i min sk. "barnsäng" för blommor. Och så placerade vi ut alla mina fina blommor som jag längtat efter i 2 månader nu:-) Eller mer 5 år, kanske:-D Nackdelen är bara att jag inte var så noga med att märka upp blommorna i söndags, t.ex. vilken färg de är... så när jag nu har typ 8 olika Riddarsporrar och så har jag bara märkt upp 4 av dem - då blir det spännande att se färgkombinationerna i rabatterna sen! Jag får nog stuva om i augusti igen:-) Men det är ju bara roligt! Jag är supnöjd över att ha fått en bit av farmors Stormhatt, en sån där vit med blå kanter. De tär verkligen farmor för mig! Hon hade mycket av dem i sin trädgård. Jag har saker kvar att göra, dela lite plantor och så där. Foton kommer om några da'r då blommorna ståtligt vajar för vinden:-)

Livet är ju smått underbart över huvud taget, jag trivs med min tillvaro. Jag försöker, så ofta jag bara kommer ihåg det, att leva i nuet och njuta av ögonblicken. För ögonblicken kommer ju aldrig igen... Att leva i det som har hänt och gräva i det, eller oroa sig för morgondagen som jag inte vet nåt om, det försöker jag låta bli. Det ger ändå för lite och tar för mycket energi.

Läntar hem till mitt lilla paradis nu, ska gå en runda som vanligt och spana in om det växer nåt i rabatterna. Och det gör det ju!! :-D

Ha en underbar onsdagskväll!

Inga kommentarer: