tisdag 22 juni 2010

Att köra fast eller va flexibel?

Igår när jag körde hem från jobbet så tvärklack det till i mig och jag började tänka på trädgården. Ja, det gör jag ju många timmar varje dag, men jag fick en omvälvande idé som jag blev lite förtjust i! Vi har bara hittills diskuterat att ha grönsaksland och bärbuskar och fruktträd på baksidan av huset... Men nu började jag fundera på att placera det på framsidan istället, för där finns det ju en lejd som jag antar inte är speciellt jämn... alltså inte speciellt lätt att göra till gräsmatta så att säga. Där skulle det kanske va bättre att nyttja ytan till bärbuskar och fruktträd, växthuset och grönsaksland? Tål att tänkas på! (Det är inte vårt växthus på fotot! Men fint är det:-))

I förrgår fick jag en annan fantastisk idé på hur man skulle kunna bygga in trädgården och få lite lä på sidan av huset. Jag började skissa lite oxå, men har redan utvecklat bort den skissen i tankarna:-D Börjar ju va dags att skaffa oss en plan med trädgården - det underlättar ju, för då kan jag börja stta spaden i jorden och göra nåt! Just nu lever jag i ett trist mellanting, där det bara är lite suddigt... Dumt att sätta spaden i jorden då!

Just nu är min största fundering av växterna i trädgårn vad som växer runt ett staket som finns där... Jag tror på Måbär. Nån som är duktig på träd och buskar? Denne någon får gärna svänga förbi i så fall och upplysa mig! Vi har c:a 30 av dessa buskar iaf, och det känns ju smart att göra nåt vettigt med dem. För staketet kommer inte att bestå som det är nu... där blir det nåt annat:-D *jag har en plan*

Inga kommentarer: