fredag 11 juni 2010

Att vara hemma..

Det är så skönt att komma hem när man varit borta ett par dagar! Även om det är skönt att få miljöombyte så njuter ja ändå av att svänga in på gården och gå en runda. Vattna rabatterna grundligt är ganska avkopplande, det tar ju ett tag. Det bästa denna gång var iaf att träffa min nyaste systerson. Han hade sina fina små byxor i storlek cl 40 och var helt bedårande sötsnygg! Å han växer visst som han ska oxå:-)

Blomman här intill är en sån där snygging som jag fått av mamma. MEN den verkar ju inte klara sig, så idag har jag köpt ett par stycken. Och en mörkrosa daglilja.. undrar om de kan övervintra här uppe eller om jag måste ta in den? Nån som vet?

Imorgon är det scrapparlördag i Storuman, så jag kommer att pyssla hela dagen. Jag tror jag ska satsa på kortmakeri, det är ganska lättsamt att få med sig pyssel för det. På nåt vis tycker jag att det behövs mer grejs för scrappande..?! "Ifall att.."

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Emelie !
Såg att du fått en guldakleja av din mor och dom ska klara sig här. Dom kan `gå ut´ så ibland måste man förnya dom. Dom frösår sig lätt så du har säkert många småplantor runt själva moderplantan om du inte rensat bort dom förståss. Aklejan är annars en enkel växt att ha i sin trädgård. Dagliljor är oxå växter som tål vårt klimat.(dom flesta) Sätt dom på samma nivå som den står i krukan. Har sett att om man sätter dom för djupt får du vänta på blommningen länge, blir mest bara blad. (ej heller för högt) Ha en trevlig helg. Kram Gunilla på Björknäs