söndag 27 juni 2010

Midsommarhelgen

Hela midsommarhelgen har det blåst och blåst här uppe, så idag har jag vattnat i trädgården i 1.5 timme. Och då har jag inte så värst många rabatter, men de jag har är nu genomdränkta. Idag har jag bjudit på fler växter från Tradera, mycket smått och gott:-)

I torsdags somnade jag mycket onöjd och dyster till sinnes. Jag och maken hade diskuterat trädgården hade diskuterat trädgårdens utformning och han lade in veto till att göra en microklimatträdgård enligt det sätt jag såg det nödvändigt att göra. Då dog så många av mina drömmar om fina vackra växter som inte har nån chans att överleva i detta Blåsutställe som det är nu. Men i fredags så gick vi ut, stegade runt och kom överens om en medelväg som kanske kan funka. Han får väl bekosta alla nya växter ifall de gamla dör pga. det kalla och blåsiga klimatet:-D

Dags att skissa på riktigt nu alltså!

Inga kommentarer: