tisdag 8 juni 2010

Lite hött som bött..

Sitter hos svägerskan utanför Umeå och hoppas på att jag snart blir trött. Jag ska gå KBT-kurs 2 dagar nu igen. I eftermiddags när jag kom hem så slog jag in paket till Signar och sen gick jag ut i trädgården och påtade runt litegrann. Har satt alla perenner i jorden nu. Skönt att ha det gjort! De tär bara 3 stackars penséer som inte har nåt hem just nu. Däremot är det ett slagfält - fullt med krukor och tomma blomjordspåsar runt gården. Fast det går ju rätt fort att städa upp nån dag framöver:-)

Var på handelsträdgårn idag för att fixa lite plantor till svärmors grav. Kom då på att jag skulle kolla priset på Rhododendron som de har där, de blommar ju så vackert nu! 495 kr/st ska de ha, och jag höll på att sätta i halsen! Njae, internet funkar ju utmärkt för att beställa det ena och det andra! Och ta sticklingar. (Ja, jag är en snåljåp!)

På jobbet har jag nu i 2 dagar haft glädjen att få praktisera lite av det jag lär mig på KBT-kursen. Jag har fått tag på en person som har rädsla för trånga utrymmen, och hon var villig att jobba med det. Jättekul! Och hon har gjort såna fantastiska framsteg så jag är hänförd:-) Vi har tränat på att åka hiss som ett första steg. Får se om vi går vidare med andra områden sen, men det kan hon iofs träna på själv nu när hon vet hur man gör.

Förresten så var jag förbi brorsan ikväll med flyttkartonger oxå och fick då chansen att se hans nya lägenhet. Det blir grymt snyggt där när han renoverat färdigt, det är då ett som är säkert! Jag dreglar vid tanken på en viss tapet i vardagsrummet!!!

Nja, nu ska jag chansa på att jag kan somna:-)

OBS: Fotot är lånat!

Inga kommentarer: