onsdag 19 augusti 2009

What the....??

Nu har jag inte bloggat på flera da'r igen!!??? Hmmm... fast jag har ju faktiskt sysselsatt mig med annat, så det kan ju va det:-)

Igår och idag har jag tagit ut semesterdagar och plockat hallon. Nu har jag plockat och rensat 23 liter... funderar på om jag behöver mer, kanske? Vi har ju inte plockat några jordgubbar i år, ju! Ja, jag får väl se hur jag känner för det till helgen. Vi klarar oss väl till jul, åtminstone;-)

Igår var det ju även tisdag och invägning; på 4 veckor har jag gått ner 9 kg. Jag hade hoppats på fler kilon, men är ju så klart glad över det jag ändå åstadkommit! Det både känns och syns, faktiskt:-)

Håller på att koka hallonsaft, vi äter ju just ingen sylt, bara till pannkaka. Och jag har drottningsylt till det! Doftar ljuvligt här hemma idag igen - färska och kokta bär doftar fantastiskt! Önskar jag hade såna där snygga flarror till saften, men bilden är ju lånad:-)

2 kommentarer:

Linda Söderlund sa...

9 kilo!?? Bra jobbat!! =)

annkan sa...

På FYRA veckor!???!! Det är ju HUR bra som helst!!!
Grattis till ett jättejobb!!

Kram på dig.