fredag 4 juli 2008

Mysko...

Kom hem inatt. Jag är här för att hämta Jonas, och när han sovit klart (han har jobbat natt) så åker vi tillbax till Lappis. Men när jag kom hem så fann jag att ett paket kommit till mig - och det är ju alltid roligt! Men det konstiga är att jag inte fattar varför jag fått det, av vem och så vidare! Jag har fått ett vinrött fint litet album för scrapbooking. Toppen! Om nån har skickat det till mig så kan ni väl berätta det:-)

Jag åkte ju kanske halv åtta i tisdagskväll till Lappis, så jag var endast med på nattmötet. Onsdagen var en fantastiskt bra dag i undervisningen. Jag fick så många aha-upplevelser och skrattattacker, så jag är jätteglad att jag åkte på Lappis, helt enkelt! Igår var en ok dag, det roliga var att mina kompisar från Rusele kom dit, så då hann jag ju surra lite med dem. Det är många jag känner på Lappis, så jag har inte känt mig ensam fast jag är där själv, så att säga. Jag har bott på skolan, och jag fattar inte varför jag inte kommit på det förut? Det är billigt, kläderna är torra varje dag oavsett hur mycket det regnar! Men nackdelen är ju att man inte kan göra sin egen mat, så man är hänvisad till att äta mycket korv med mos:-) Men i onsdags tväråkte jag inte till Lycksele för att köpa mig en cykelhjälm och äta middag, så då blev det ju inte korv iaf..

Jag är bjuden på min extrasysters 50-årskalas - vad kul! Det kan ju låta konstigt, men vi har faktiskt inte haft kontakt på c:a 15 år, så jag hade inte räknat med att bli bjuden. Men jag är GLAD för det och jag hoppas att vi kan behålla kontakten nu! Jag har så många fina minnen från när jag var liten, och jag och hon var ute med motorcykeln och tältade på olika ställen. Men jag har fortfarande svårt för att dricka nektarjuice, faktiskt. Det kan bli så när man sitter i en sidovagn till motorcykeln, man guppar upp och ned och så dricker man nektajuice och smäller i sig singoallakex. Jag började må riktigt illa! Singoalla går jättebra att äta, men nektarn.. Nae! :-)

Inga kommentarer: