tisdag 8 juli 2008

Jag svarar på frågor

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
* Jobba
* Förhoppningsvis blir det en promenad hem
* Laga mat
* Äta middag med Jonas
* Städa hemma

Vad gjorde du för 10 år sedan?
1998:

* Bodde på Mörbyhöjden i Danderyyyd under VT
* Pluggade dataprogramskunskap
* Köpte en snygg skidjacka, blå, som jag gillade skarpt:-)
* Flyttade hem till Lycksele/Rusele på sommaren och jobbade som personlig assistent. Bodde i min systers lägenhet..
* Flyttade vidare till Umeå på hösten, ville bli lärare
* Fick jobb som personlig assistent i Umeå under HT

Ställen du bott på?
* Björksele
* Rusele
* Lycksele
* Bromma (Åkeshov)
* Danderyd (Enebyberg, Sätraäng, Mörbyhöjden)
* Umeå
* Örnsköldsvik
* Storuman
* Bolivia
Jag har flyttat 19 ggr i mitt liv, då man talar om att flytta alla saker. Men jag har nog bott på drygt 20 ställen.. Suck - jag gillar inte flyttstädningar!

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
* Bli helt skuldfri.
* Köpa ett stort vackert trähus vid vatten i en trevlig by utanför Storuman
* Bli fadder för många
* Köpa ny bil!
* Gå ner till halvtid på jobbet

2 kommentarer:

AKO sa...

Hepp! Nu har jag antagit din utmaning! :) Inte är det så lätt att svara på allt, särskilt inte pengafrågan. Man hoppas ju bara att man skulle bete sig sansat. :)

Anonym sa...

En utmaning tackar jag inte nej till ;-)

Nu ska vi se...

Vad gjorde jag för 10 år sen: ja gick i skarvens hemska skola, lyssnade på spice girls, fick min första hund.. :)

Ställen jag bott på: har bara bott i skarven och storuman!

Om jag blev biljonär: skulle jag flytta utomlands, gärna till franrike, köpa ny bil, åka ut och tågluffa, betala de skulder jag har, bjuda mormor och moster på en resa, skaffa STORT kök och egen fotostudio och mycke mycke mer!!