lördag 31 maj 2008

Long time, no blogg...

Jaha - jag fattar inte vart tiden tar vägen! Fast jag har varit sjukt trött den här veckan, så det är väl det som gjort att jag inte ens tänkt på att blogga. Efter måndag-tisdags långdagar med bilkörning och försöka-va-vänlig-presentation så har onsdag, torsdag, fredag försvunnit som i ett töcken. Men ett trevligt sådant:-) I torsdags var Kursgården bjuden till Laisok av svenska kyrkan Stensele, vilket var jättetrevligt och soligt! Inte hade jag tänkt att jags kulle sitta i t-shirt hela dagen, min föreställning var att det skulle blåsa mycket där ute så jag tog med huvjackan. Icke - vi behövde inte mycket på oss, och det lilla som blåste behövdes!

Jag jobbade långdag igår oxå, tog middagen på Kursgården eftersom L-G är på Krim ett par veckor. Men jag skolade om mina tomat-, physalis- och paprikaplantor igår. De ska få stå kvar ett bra tag på Kursgården, vi har ju som ett växthus där i ett par rum på ovanvåningen. Och eftersom jag var så sen med att plantera dem nu i vår, så kan de behöva lite extra växthuseffekt.

Idag har jag ätit frukost på balkongen - turkisk yoghurt med valnötter och honung, samt caffe latte med kolasmak:-) Men, det blåste så pass att jag gick in efter c:a 8 minter:-D Jag ides ju inte gå å ta på mig en jacka, nej huva då... Jag är fortfarande så solbränd sen Laisok så att jag måste vara inne, så det är trist. Men jag har en hel del att göra, så det är ju egentligen lika bra. Ska förska göra en vitlöksspäckad skinkstek nu, borde sy till lite av alla dessa linnen som jag köpt, men som inte passar. Varför måste de sys med en halvmeter för långa axelband? Fast vi är ju alla olika, förstås *suck* Nu är det ju verkligen linneväder, och vi ska på födelsedagskalas ikväll. Har köpt jättefina byxor och shorts oxå - svårt att välja mellan allt:-D

Har oxå hämtat ut vårt senaste traderafynd idag - fenor och skor till mig. Jag ska "dyka upp" (avlägga dykprov, alltså) nästa vecka torsdag-söndag i Norge. De verkar väl sitta rätt bra, dock kan jag inte dra dragkedjan på skorna ända upp. Vet inte om det är nåt problem..? Nån
som vet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin blogg du ha!