tisdag 27 maj 2008

Presentationsdax

Igår blev en sån där långdag som aldrig ville ta slut, kändes det som. Jobbade i vanlig ordning, vi fick nya elever till Kursgården och det var en del annat som hände den dan oxå.. Jag jobbade till halv fem - då styrde jag kosan mot Härnösand för att vara med på en presentationsdag av Stensele Kursgård inför socialsekretare i Västernorrlands län. Kom fram till hotellet först halv elva på kvällen, ett ganska medelmåttigt hotell, men det ligger iaf centralt:-) Och jag somnade...

Idag var jag på plats c:a 9.15 på Kommunförbundet i Västernorrland och packade upp mina saker på ett bord där. Jag hade ju planerat en del av det jag skulle ta med, men utelämnade t.ex. duk eftersom jag drabbades av Jantelagen - varför försöka stila inför alla? Men NÄSTA GÅNG som det är presentationsdag nånstans ska jag rusta mig till tänderna med duk, ljus, frukt (jag hade godis, men det är ju bra med alternativ!) skitsnygg skål (jag hade en vanlig skål:-) osv. Det är fullt tillåtet att det ser hur snyggt ut som helst *haha* Och jag ska se ifall jag inte ska kunna scrappa nåt oxå på ta med...?!

På väg hem så stannade jag till i Olofsfors och åt middag med Daniel - jättekul att träffa honom. Fast vi sågs ju faktiskt i torsdags oxå, men det har ju faktiskt varit lite för lite kontakt sista åren... Skönt att han är norrlänning igen! Fick träffa en kvinna som håller på med nätskulpturer, spana in bilden - grym va??

Inga kommentarer: