torsdag 8 maj 2008

Det var ett tag sen...

...som jag skrev nu, och nåt har ju ändå hänt dessa dagar. I tisdags hämtade jag ut min mask (cyklop) som varit liggandes på en firma i Storuman. Glaset är slipat på -3.5, så jag ser ju perfekt, givetvis - det är ju som tanken när man har slipat glas. Men det känns stort och mycket konstigt att jag nu helt plötsligt ska kunna kolla vad klockan är alldeles själv när jag är på simhallen, och kaklet syns med var platta för sig... Vi var ju å badade i tisdags kväll och jag dök och dök i nästan en hel timme - jag kände mig som ett barn och hade alltså jättekul! Jag tränade mest på att hålla andan under vattnet - jag måste ju klara lilla apparatprovet nu på söndag:-S Och jag har problemet att jag flyter som en kork i vattnet, så jag har jättesvårt för att över huvud taget ta mig ner till utrustningen på botten av bassängen. Nå, det där löser sig nog.

Igår var jag gräsänka så jag jäste faktiskt framför tv:n hela kvällen. Vid 22 då de ointressanta programmen började så satte jag igång att läsa en bok, faktiskt. Har köpt en ny Karin Fossum-bok, "Brott" heter den.

Har bytt däck på bilen idag, fick hjälp av en kollega på jobbet. Just som vi står och håller på som bäst kör polisen förbi, och det kändes urfånigt! Jag vågade inte titta och heja på dem. Senare på dagen hade vi besök av polisen på jobbet, och det var lite spänt för några av eleverna (dock inte för mig:-). De allra flesta har ju sett polisen som sin främsta fiende - polis och knarkare har inte riktigt samma målbild. Men det var nog bra att polisen kom, de bjöd på fika och berättade lite om vad de kan hjälpa till med. Ikväll har vi varit på middag hos ett par vänner, och där var det verkligen halabalooo (eller hur man nu skriver det) med 2 skrikande barn och 3 skällande hundar som sprang runt runt i ett enda virrvarr. Det känns ju som bra att Jonas vill starta kennel så småningom:-P Och så har Creo även haft körövning efter det, så jag har just kommit hem. Vi ska sjunga på ett musikcafé i Grundfors, tror vi. Det är iaf de uppgifter vi har fått, men ska man läsa församlingsbladet så ska vi vara i Åskilje. Jag måste kolla upp det där...

Inga kommentarer: