måndag 19 maj 2008

Häcken full i helgen!!

Ojoj, vilken helg! I lördags var mamma å hälsade på, vi skulle scrappa hela dagen, men det blev väl en hel del annat oxå... Men vi knogade på litegrann oxå. Jag gjorde ett studentkort och påbörjade ett annat. Mamma förberedde för 3 olika kort, hon stämplade av mina stämplar och använde min cuttlebug. Jag lägger ut korten senare eftersom jag vet att åtminstone nån student är här å gluttar ibland:-)

När Jonas kommit hem och mamma åkt så kom vi till slut oss för att öva lite inför söndagens gudstjänst - Pavel ville att vi skulle ha lovsången, så vi fixade ju in oss på kyrkan. Och skrapade ihop en massa glassplitter ute på plan:-s

Söndagen var ju rätt fullbokad; gudstjänst kl 11 där vi var med på ett hörn, och så fika efter det. Jag pluggade dykteori ett par timmar och kände mig smått osäker på ett par bitar:-s Vi hämtade upp Maine kvart i fem och åkte till Åskilje kyrkstuga där vi hade musikcafé (Creo). Det kom riktigt mycket folk, tycker jag. Kyrkvärdarna fick ta fram fler bord och stolar allt eftersom. Och Ruselebor var oxå där!!

Musikcaféet höll på till 19.45 och dykteorin börjar ju 20.00 egentligen... Men Pelle å Sven var förvarnade om att vi skulle bli sena, och jag var väl där kanske 20.20. Jag klarade provet på första försöket - jag hade 6 fel utspridda på 4 olika delar i provet, så det gick ju finemang egentligen. Om man däremot har kanske 3 fel på samma del, så kan man bli underkänd. Och det var visst nån som blev det, jag vet dock inte vem och hur som helst skulle jag ju inte berätta det för er:-)

Idag har vi haft studiebesök på jobbet, och jag tror faktiskt att killen kommer. Men vi får väl se, jag har ju haft fel förr! Om än det är mycket sällan;-) Ikväll är det Storuman Gospel-övning. Vi ska sjunga på Lappis, så vi ska väl öva långt in i juni inför det..

Inga kommentarer: