söndag 11 maj 2008

Fejande, dykning...

Idag har jag varit effektiv, tycker jag. Kunde inte somna om sen Jonas stack iväg vid 7.00 på morgonen, så jag hann ju lista ut innan 9.00 (då klockan ringde) att det nog inte var nån gudstjänst i Storuman, utan i Gunnarn. Och dit orkade jag inte ta mig, så jag såg på tv-gudstjänst och sen började jag röja i köket. Vi hade ju middagsgäster igår, så det var kaos efter matlagningen. Men jag rensade även i kylskåpet, plockade undan på micron och ordnade kring oljehörnan, skurade kaklet, tom. använde tvålull på väggarna för att få bort ingrott fett sen urminnes tider! Jag avbröt vid 15-tiden eftersom jag även behövde plugga för dykteorin. Men jag skulle egentligen ha behövt skura en stund till.. och plugga hela dagen... Men har jag skurnerven på så måste jag passa på, det är så väldans långt mellan gångerna! Och jag hann visst oxå bjuda på ett jättestort quickutz-paket på tradera... Men det gick ju ganska fort:-)

Foto: Jonas Hägglund, 2 veckor sedan
Ikväll har jag avlagt en massa småprov på dykningen för att visa att jag behärskar det. Men jag tycker att lilla apparatprovet är svårt... Men jag fick även det godkänt *tjohoo* Jag ska fara å simma åt veckan och fortsätta träna - kan då inte skada!! Men masken är tyvärr lite för stor, jag måste nog ringa å kolla om det går att göra nåt åt det:-s På dykteorin så gjorde vi ett gammalt dykprov som var från den tiden då SOS alarm hade numret 90 000! Aslängesen:-) Nåväl, jag skulle ju inte ha klarat provet om det hade varit på riktigt ikväll, men det är ju bra att stämma av vad jag måste plugga på! Och det är medicin och fysik - 2 trista och svåra ämnen! Jag måste nog göra ett dagsschema för nästa vecka där jag planerar in läsning varje dag, för nästa vecka så är det ju prov! Och det kan hända att jag hinner göra det efter sjungningen på kyrkstugan i Åskilje, men då måste jag nog köra lite för snabbt hem.. Fast det vore ju skönt att testa på att göra det oxå, för det finns ju alltid möjlighet att göra om det innan Norge i början av juni i så fall.

Inga kommentarer: