söndag 6 april 2008

Möhippa och sömnad

Igår vaknade jag kl 04 och kunde inte somna om sen. I tankarna gjorde jag en delrapport för Kursgården, jag funderade över om jag skulle få nån möhippa och vad som i så fall skulle hända på den? Inte lätt att kontrollera! Och så allmänna tankar om allt som måste fixas på en vecka fram till bröllopet... 05.30 steg jag upp å duschade och körde hem till Jonas.

Där satte jag mig och klippte till tyg som ska klippas till för mina syprojekt (bröllopet...) och Jonas bara sov.. Vid åtta hade jag klippt så att jag trodde jag skulle klara mig långt, och då gick jag å lade mig. Vaknade vid 10 av telefonen och steg upp då. Jonas gjorde frukost och medan jag satt och smsade så ringde det på dörren. Min kommentar: "är det dags nu?". Och mycket riktigt - där stod Malin och Annalena. Mmm.. Jag fick i mig lite snabb frukost och sen var det på med en hiskelig peruk, mössa, orange blus med lila prickar. Hurven! Och så for vi, lite försenade som sig bör. Jag hade på mig en ögonbindel, men kände ju ändå hur vi körde runt i Storuman, så jag förstod ju vart vi var på väg - mot Lycksele. I Barsele fick jag ta av mig ögonbindeln eftersom jag inte var direkt lurad på väderstrecken, så det var skönt. Vi for till Hotell Lappland där jag snabbt fick byta om till hoplånade badkläder.

Jag fick en Chocolate-behandling för hela kroppen- lyxigt värre! Det doftade ju underbart och var skönt med massage. Sen skulle vi bubbla flera timmar, men jag ville inte ta bort min chocolatebehandling, så jag avstod från det. Å efteråt blev jag bjuden på god mat av flickorna. Och flickorna var Malin, Annalena, Pernilla, Evelina, Therese, Marléne och Linda. Och efter kvällsmötet (som jag inte gick på) så bjöd Fia på paj - hon hade gärna varit med under dagen men fått förhinder.

Idag har jag sytt på ett av syprojekten. Det har gått rätt bra, men tar ju sån tid! Vilken tur att vi satte in att denna dag skulle va ledig, annars hade jag fått krupp av att vara ännu mer efter i vårt schema! Marléne, Richard och Malte har varit å fikat en sväng efter mötet (som jag inte gick på) - jättetrevligt! Jonas jobbar på flyget idag, ska visst lyfta 3.5 ton bagage per flygplan, och han ska va med på 2 flygningar. Han lär ju va dödstrött ikväll! Nä, nu ska jag packa och fara på dykning, tänker faktiskt inte missa det nån fler gång. Tror jag:-) Men jag måste nog strunta i teorin denna gång, ska sy lite till.

Inga kommentarer: