fredag 4 april 2008

Födelsedagar


Igår fyllde Jonas år och jag planerade den fina tårtan som skulle va en lakritstårta. Men jag glömde köpa florsocker, och när jag kom på det så tänkte jag att jag förmodligen har det hemma. Vi har ju överfullt i skåpen! Nå, jag hade inte florsocker. Men Jonas kom på att han har chokladflorsocker. Så tårtans övre del smakar choklad och jordgubb, och lite lakrits eftersom jag dekorerat med hallonlakritsdödskallar, och undre delen av tårtan smakar av lakritsmoussen som jag stått och gjort alldeles själv! Efter recept:-)

Fick inte så mycket gjort igår, jag var på jobbet på morgongenomgången, for å tränade efter det, slöade lite för länge och satte igång med "dagen" kl 13. Så jag gjorde i princip tårta och diskade undan igår:-s

Idag fyller brorsan år, har tyvärr inget kort eller annat åt honom, men jag ska ringa och sjunga för honom iaf. Jag hinner inte scrappa eller kortmaka nåt nu och det känns ju sorgligt. Men jag vill inte ta ihjäl mig, så valet är lätt!

Nu ska jag leta fram recept på potatis- och purjolökssoppa, vi har mycket av bådadera:-)

Inga kommentarer: