söndag 27 april 2008

Lite sjuk, lite skoterkörning i helgen

I fredags var jag hemma från jobbet, kunde knappt svälja på morgonen. Men mycket sömn och en lugn dag gjorde att jag tordes fara till Lycksele och Rusele på kvällen. Träffade den eminente orgelspelarn på bröllopet, vi åt middag tillsammans på GB. Å så avslöjade han att Bengt Johansson hade lovsångskonsert på Fillan, så då for vi dit i slutet av konserten. Det var jättebra, trist att vi inte visste det tidigare!

I lördags fyllde brorsonen 16, så vi hade lämnat in present m kort på fredagskvällen. Men kl 9 på morgonen så var vi (jag, Jonas, mamma och pappa) faktiskt på väg till Nottjärn för att fiska och sola. Och det var ju så fint så vi flyttade bara en sväng till Gattjaur när snön töat lite väl mycket. Men.. vi fick inget där, så vi for hem på eftermiddagen. Då kläcktes idén att jag skulle fara och provköra skotern för mig själv. Jag listade ut en lämplig sträcka, och det gick ju bra. Men så fick jag för mig att andra turen inte skulle va samma som den första. Och då for jag efter Fikengårdsvägen. Och det gick ju lite sämre, för efter ett tag började jag fundera vars jag skulle sno. Kl var nämligen sen eftermiddag, kanske vid 15-tiden, så det gick inge vidare att köra brevid det uppkörda skoterspåret. Till slut beslutade jag mig för att göra ett försök. Och jag satt givetvis fast ganska så snart. Lång historia till en kort variant - jag lyfte 3 gånger i 2 skotrar på kanske en timmes tid. Och jag har träningsvärk idag...

Vi var även förbi Andreas och Teres på smörgåstårta och vanlig tårta på kvällen, typ inflyttningsfest. Mycket gott!! Men vi for väl hem efter 21 nån gång, vi tänkte ju nämligen fara ut på tjädarvin. Så vi sov till kl 03, stack iväg på flera olika ställen, men ingenstans var det plogat fram till de säkra tjäderställena. Trist! Men vi fick iaf se en liten räv:-)

Idag sov vi länge, var kvar i Barsele tills 14 ungefär. Sen for vi hem för att hinna göra lite olika saker innan kl 18. Jag pluggade dykteori, handlade och gjorde mat. Jonas spolade av släpvagnen, började sätta upp listerna i vardagsrummet. Men det är inte så lätt eftersom spikarna inte vill sitta fast i väggen. Och så var vi på dykningen hela kvällen, så hela dagen har ju lunkat på rätt bra!

Inga kommentarer: