tisdag 8 mars 2011

Tungviktare på sparktur!

I söndags tog vi oss en sparktur och invigde morfars sparklåda. Lilltjejen var inte på så gott humör medan jag klädde henne, men så fort hon hamnade i sparklådan och kände första guppet så blev hon alldeles tyst. Vi var inte ute så länge, för jag hade förträngt att man kan behöva klä sig lite extra om benen när man ska ut så här års:-) Men det var skönt för både mor och dotter att va ute en stund! Allt är för stort för henne, men jag kunde inte låta bli att visa hur inbäddad och mysigt hon hade det! Fast hennes utsiktsfönster vinklade jag ner för att hon skulle synas över huvud taget:-D
Igår så var distriktssköterskan från BVC här på hembesök och vi vägde lilltjoppan. Och sen i fredags så hade hon gått upp 105 g! Maken är ju mer försiktig med de exakta grammen, för nog kan det va så att underlaget för vågen mm gör viss skillnad... Men man kan ju iaf säga att vi definitivt fått upp henne något i vikt, och det känns skönt eftersom vi verkligen ansträngt oss för det med extraportioner av mjölkersättning mm.
Idag ska jag in till Storuman alldeles själv och köpa ut lite mer mjölkersättning och handla inför veckan. Och så får vi eftermiddagsbesök av ett par kompisar - najs!!
Tjing!

1 kommentar:

Osloskånskan sa...

Grattis till fina Lill-Tjejan!