lördag 26 mars 2011

Alva som Dino

Nu har Alva blivit så stor att hon kan ha Dinodräkten som är i strl 56. Gosh!! Den sitter då rätt så bra på henne, tycker jag:-) När jag köpte den i höstas så tänkte jag väl att jag skulle få en liten pojk, men Alva är ju otroligt söt i den, eller hur? Nu ligger hon i vaggan och har nappen i munnen, och jag tänker på Maggie i Simpsons, för hon gör ungefär samma munrörelse, och det låter likadant:-D Alva är väl minst 3:e unge i byn som har en sån här dräkt, men jag blev ju bara störtförälskad då jag såg den första gången!

Idag har jag hunnit sätta om 3/4 av blommorna ungefär, eller något mer kanske. Känns riktigt bra. Det var ju en av de där grejerna jag hade tänkt fixa innan födseln, men det blev ju inget med det. Fördelen nu är att jag kan gå upp och ner till andra våningen utan större stånk och pustande för att hämta blommor. Och så sover ju Lilltjoppan faktiskt ibland så att jag hinner med nåt.

Idag är Alva 1 månad och 2 dagar, och vi har helt enkelt uppgraderat hennes blöjor till att ha nr 2, de som är mellan 3-6 kg. Hon har vätt igenom nr 1 med både det ena och det andra nu några gånger, så det känns som att jag måste tvätta NU! Och därav Dinodräkten idag, faktiskt:-) Men det funkar ju bra..

Vet inte vad som händer ikväll, får se om jag följer med maken in på byn, eller om jag ska passa på att välja tv-program alldeles själv här hemma :-P

6 kommentarer:

Sindra sa...

Mitt kära barnbarn som är åtta veckor nu har storlek 50. Han var liten vid födseln, växer så det knakar ;) ...men inte kan han ha storlek 56 inte. Så olika det är med de små älsklingarna :)

Pippin sa...

Så gullig hon är, passar perfekt i den söta dräkten.
Kram

Millas blogg sa...

Gud vad super söt liten dinotjej! Hoppas allt är bra med er! Kram Milla

Stephanie Page sa...

♥ precious!!!

Ylwa Blomkvist sa...

helt perfekt och fantastisk liten tös!!

Annica Albertsson sa...

Jättesöt!