lördag 22 januari 2011

Några tankar kring Knådden och andra barn

Igår vann jag en auktion till med ett barntyg, det här till vänster. Det där blå tyget är inte aktuellt just nu, det kröp upp i, tycker jag, vansinnig summa. Jag har nog för höga förväntningar på tradera, jag tycker allt ska va billigt där:-) Idag har jag iaf varit till second hand i Stensele, och hittade till slut både en "tom" lampskärm och en passande fot till den. Jag åkte vidare till RA:s tyger och tittade närmare på ett fint barntyg som jag hittade på nätet. Och nu vart det ju svårt igen. Men jag funderar på att köpa det - det är nämligen mörkläggande, och det tycker jag vore bra speciellt på morgontimmarna i barnrummet. Annars skiner solen obarmhärtigt in, och det kan nog bli rätt varmt där, kan jag tro. I så fall spricker några av de hittillsvarande planerna på gardiner till barnrummet, men detta känns ganska klokt, tycker jag. Jag köpte även röd lakansväv, för jag ska sy egna påslakan idag, och tycker att det kunde va snyggt med röda detaljer. Men vi får väl se hur det går, om det blir så snyggt, alltså.

Det är så roligt, för fler och fler vänner bekanta visar sig vänta smått, både här i kommunen och utanför. Jag hoppas att det går bra för dem alla och att de ändå får må hyfsat bra! Sen så har jag vänner där läget inte känns så lugnt, och det sätter ju igång tankar, förstås. Det finns sjukdomar jag aldrig hört talas om, och varför kan barnen få dem över huvud taget? Det finns ju inga bra svar på såna frågor, det är väl bara det som är livet. Det går bra för det mesta, men det finns minsann baksidor oxå.

Jag har läst om en fas där kvinnorna som är gravida ska "bona in sig", och jag tror minsann jag är i den fasen. Inatt så vaknade jag vid 2-tiden och kunde inte somna om. Så då passade jag på att i tankarna renovera och inreda halva huset:-D Jonas blev så lagom glad att höra det när han vaknade vid 5 och skulle iväg på jobbet:-D Jag var så strategisk att jag steg upp samtidigt som han, åt min morgongröt och gick till sängs igen. Tack och lov kunde jag somna efter ett tag, annars hade denna dag kunnat bli lite väl kämpig!

Nu ska jag passa på att ta en promenad. Solen skiner så vackert och det är lagom kallt! Bara att passa på, vore ju syndigt att stanna inne:-)

Inga kommentarer: