måndag 26 september 2011

Helgen


I lördags förmiddag gjorde jag nåt ytterst ovanligt - jag bakade bröd. Vi uppptäckte i fredags att jag hade glömt köpa bröd inför helgen, men jag kom ju ihåg att vi fick en brödmix när vi flyttade in i huset för 1.5 år sen. Så den bakade jag upp, och det blev ju riktigt bra. Jag kanske morskar upp mig nån gång och bakar bröd "på riktigt".
Alva firade sin 7-månadersdag med att närvara vid pärupptagningen och sen övervara ett 5-årskalas. En riktigt bra dag, alltså:-)

I söndags försov jag mig, vaknade först 9.21 av att Alva låg och sparkade frenetiskt. Så jag väckte maken och jag försökte lägga på ett kol för att inte bli alltför sen till "barnloppisen" på folkets hus i Storuman. Jag fyndade ju bara bra saker, så klart! Både kläder och leksaker fanns till bra priser och i gott skick. Vi köpte oss även en bärstol, även om det inte var loppispris på den. Men det var som att köpa den på blocket, och vi slog helt enkelt till. Vi tog en eftermiddagsfika hos svärfar, alla barnen var ju faktiskt hemma vilket inte är alltför vanligt. Och på kvällen kalasade vi på räkor till middag - jag hade ju bakat bröd:-)

Idag har jag och Alva varit på annan ort som husvakter. Jag har upprättat en bas i köket där symaskinen, datorn, vattenkokarn, micron mm finns, så jag tänkte slå till och börja sy nu när Alva har somnat. Har bara hunnit rita upp och klippa ut mönstret än.. Nu blir det mysbyxor som testobjekt:-)

Inga kommentarer: