torsdag 1 september 2011

Äntligen september!

Idag har vi varit ute på en promenad i solskenet, och på nåt vis så kom jag - i år igen - att tänka på Liza Lundqvists fina sång "Höst". Jag scrappade den sången för ett par år sedan när Basic grey kom ut med underbart fina papper, serien "Indian summer". Kicki Olson har tagit fotot.
Din närhet lyser över staden
och jag är glad att jag är vaken.
Nånting säger mig att Du går bredvid mig idag,
och jag är glad!

Igår var mörkret tätt och evigt,
men idag är ljuset stort och guldlikt.
Luften är kall och frisk, Du andas på mig och ler,
och jag ber.

Idag dör sommaren, men det berör mig inte det minsta.
Träden är nakna precis som min själ - och Du vet vem jag är!

Din närhet lyser över staden
och jag är glad att jag är vaken.
Nånting säger mig att Du går bredvid mig idag,
och jag är glad!
/Liza Lundkvist

Inga kommentarer: