fredag 2 september 2011

En härlig, solig dag!

Idag har vi haft besök av mormor till Alva - de har fått lite kvalitetstid tillsammans:-) Under tiden har jag varit ute i trädgården och grävt ner, grävt upp och slängt, flyttat runt blommor samt rensat ogräs. Hösten närmar sig med stormsteg och det är i sista rappet att få det gjort. Speciellt planteringen av träd.. Idag blev endast Hängkaraganen (träd) satt i jorden. Det är lite svårt med träd, för man måste ju verkligen ha en plan med dem. Man kan ju inte flytta dem hur som helst efter några år bara för att det inte blev så bra. Men jag tror Hängkaraganen fick en hyfsat övertänkt placering - den ska ge lite skugga vid soldäcket.

Dagen har varit solig och varm, men i skuggan så känns det att det håller på att bli höst. I solen däremot är det snudd på för varm. Det är ju längesen det var riktigt varmt i sommar, så jag är ju inte längre van vid hettan. Vi har njutit av surströmming ute på altanen oxå - livet är ju för underbart:-)

Alva har sin första förkylning på gång, näsan rinner och rinner, hon nyser och är lite hängig. Hon gillar inte att bli snyten:-) Det blir väl till att ha näsfridan redo vid sängen inatt. Mammas lilla gull...

Vad ska du göra i helgen? Jag ska försöka göra sockerpasta och göra en någorlunda fin tårta... Ja, om jag inte skäms ihjäl över den så kommer väl nåt bildbevis nån gång! Och sen så är det återinvigning av kapellet i byn imorgon kväll och gudstjänst med tårtätning på söndag. Och köttsoppeätning på söndag eftermiddag på folkets hus i byn... Allt känns riktigt trevligt! Och maken har beställt ett kort, så det ska jag väl oxå hinna med till på måndag.

Ha en underbar helg!

Inga kommentarer: