lördag 10 september 2011

Lite nytt

Oj vad tiden går. Denna vecka har jag bara hållit mig hemma eftersom Alva varit så förkyld. Alva gjorde premiär på köttätning igår! Det blev kycklinggryta för hennes del - riktigt god ifall den bara innehållit lite salt! Hon tyckte det va lite skumt, men ville ändå äta. Tror det va konsistensen, för den va ganska fast. Får kanske tunna ut den lite...

När man bara sitter hemma en vecka så ser man ju väggarna alltför mycket, så satt säga. Så jag har bestämt mig för att det kommer att bli en ny färg i vardagsrummet - blått! På gardiner och duk, alltså:-) Tror maken skulle få spunk ifall jag skulle måla om:-D Jag har blivit tvärförtjust i blått i sommar. Där inräknas även färgerna turkos och petrol:-) Jag har t.ex. köpt mig en jacka+blus i turkos och en scarf petrol. Ja, det är ju mycket för mig som knappt köpt kläder i färg på flera år! Och nu blir det blått i vardagsrummet, jag ser fram emot det. Kommer att bli snyggt mot det bruna. Och gröna. Fast jag skulle vilja få tag på nåt "gardinsmycke", typ såna där hängen som blev poppis för 5 år sen eller så. Ska se om jag hittar nåt sånt på internet... tar gärna emot förslag på var det kan finnas! Lite blingigt vill jag ju ha:-D

Inga kommentarer: